פייסבוק: מקסימום חשיפה, מינימום המרות
פייסבוק אמנם עדיין השולטת, אבל כשזה נוגע למוצרים מורכבים כמו השקעות, נדל"ן, אקדמיה והייטק, היא פשוט לא עושה את העבודה. למה? כי האנשים בפייסבוק באים בעיקר בשביל לראות סרטוני חתולים, לבהות בתמונות חופשה של חברים או לגלות שהחברה מהתיכון קיבלה הצעת נישואים. הם מחפשים בידור ואסקפיזם, לא תוכן מעמיק ורציני.
במצב הזה, לא פלא שרוב מוחלט מהמשתמשים נוטים להתעלם ממודעות ממומנות.
כדי להתמודד עם לידים לא איכותיים, יש ליצור תשתית תוכן שמפנה לקהל שבשל לרכישה. פייסבוק פשוט לא מאפשרת לכם לעשות את זה בצורה יעילה.
הקהל שלכם הוא סקרן, חכם, לא פראייר. הוא מבצע כמעט תמיד מחקר מעמיק לפני רכישה, מחפש סקירות, השוואות, ועדויות של לקוחות אחרים כדי לוודא שהוא מקבל את התמורה הטובה ביותר.
לקהל שלכם יש סבלנות מאוד נמוכה למשפטים מפוצצים והבטחות שווא ששמתם במודעות בפייסבוק. ובשביל לקנות אותו, אתם צריכים "לחמם" אותו בדרך אחרת, איכותית יותר, בשפה שהוא מכיר ויודע. כך, כשהוא יגיע לשיחת המכירה הוא כבר יהיה מוכן לרכישה עצמה. וכמו שהבנתם – פייסבוק לא יכולה ליצור עבורכם את התשתית הזו.
אז האם יש פלטפורמה 'אחרת' שתסייע לכם בשיפור ההמרה? מסתבר שכן – והיא הייתה כאן תמיד, רק שאתם לא ממש נחשפתם אליה.
השחקנים החדשים ש"עושים בית ספר לפייסבוק" ומכתיבים מחדש את הכללים
כתבות תוכן בטאבולה ואאוטבריין מציעות פרסום עמוק יותר, שמספק לקוראים את כל המידע שהם צריכים כדי לקבל החלטה מושכלת. שתי החברות הללו מפרסמות תכנים שיוצאים מאתרי תוכן בתוך אתרי החדשות המובילים בישראל ובעולם, ובהתאמה אישית. ביניהם, ynet, וואלה, מאקו, כלכליסט, ביזפורטל, גלובס, The Marker ועוד.
מחקרים של אאוטבריין מראים כי פרסומות באתרים חדשותיים נחשבות לאמינות יותר ב-44% ומובילות לרכישות ב-24% יותר מאשר פרסומות ברשתות חברתיות.
זאת ועוד, לפי סקר שערך מכון הייעוץ הבריטי Demand Metric, עולה כי 70% מהצרכנים מעדיפים ללמוד על מוצר או שירות באמצעות מאמרים מאשר באמצעות פרסומות מסורתיות. וכשמדובר במוצרים מורכבים כמו תיקי השקעות, נדל"ן, אקדמיה, הייטק ופיננסים, זה קריטי.
אבל האמת היא שלא צריך מחקרים כדי לדעת את זה. אתם כבר למדתם את זה על בשרכם.
כתבות תוכן בטאבולה ואאוטבריין מופיעות בסמוך למאמרים רלוונטיים באתרים מובילים, מה שמגביר את האמינות והחשיפה של המותג. לדוגמה, אם אתם בית השקעות והמוצר שלכם הוא קרנות נאמנות מנוהלות, סביר שהקהל שלכם קורא 'כלכליסט' או The Marker, ולכן הוא גם יפגוש בכתבה על ביצועי קרנות נאמנות גם את הכתבה עליכם. לזה קוראים פרסום ממוקד. כמה פשוט, ככה חכם.
רוצים לפרסם כמו החברות הגדולות ולקבל סוף סוף לידים איכותיים? השאירו פרטים כאן:
"נוגעים פעם אחת ברבעון ונהנים כל הדרך אל הבנק"
"באופן מסורתי, צרכנים שבאים מכתבת תוכן נמצאים בעמדה שהם הרבה יותר 'מבושלים' לשיחת המכירה, אחרי שצרכו כתבה שמכילה את כל המידע וההתנגדויות", מעיד ירין יחזקאל, הבעלים והמנכ"ל של "יאנג מדיה", מהמפרסמות הגדולות ביותר בישראל בפלטפורמת טאבולה.
לדבריו, רוב המפרסמים בישראל נמצאים בגוגל וב-Meta, והרבה פחות בפלטפורמות תוכן הארדקור כמו טאבולה ואאוטבריין. "במגרש הריק הזה, יחסית, הלקוחות יכולים להתבלט אל מול המתחרים ולפתוח פלטפורמה חדשה לחלוטין".
יחזקאל אחראי ל-10,000 קמפיינים מוצלחים ללא פחות מ-400 לקוחות, בהם בתי השקעות, סטארט-אפים, חברות הייטק ונדל"ן, אוניברסיטאות ומכללות. ה'מוצרים' שהוא נדרש לקדם היו מורכבים יחסית להבנה וקהל היעד שלהם, כמו רבים מקוראי שורות אלה, נטה שלא לייחס חשיבות למודעות ממומנות ממגוון סיבות טבעיות, מובנות.
אלא שעם התפתחות ענף השיווק באמצעות תוכן (Content marketing) באמצעות טאבולה ואאוטבריין, הוא החל להעביר בהדרגה את תקציבי השיווק של לקוחותיו לפלטפורמות הללו. מאז, הוא ממליץ בחום לכל לקוח חדש להזרים תקציבים גדולים יותר ויותר לשיווק בטאבולה ואאוטבריין.
ה'סוד' לקמפיינים המוצלחים נובע מכמה מתודות, אחת מהן למשל היא העובדה שב'יאנג מדיה' מתמקדים בסגירת עסקאות ולא רק בכמות לידים. "יש לנו שיטות שמורות לחיסכון בעלויות, ידיעה מתי ואיפה לפרסם כדי למקסם תוצאות. בנוסף, השימוש בשעות מסוימות בפלטפורמות, שאלוני סינון ואופטימיזציה יומיומית, יחד עם חוקים אוטומטיים לכיבוי מודעות בזבזניות בזמן אמת, מאפשרים למקסם את תוצאות הקמפיינים ולחסוך בעלויות.
"בסוף, קמפיינים יציבים לאורך זמן, אם מקיימים את זה כמו שצריך, נוגעים פעם אחת ברבעון ונהנים כל הדרך אל הבנק", הוא מסכם.
רוצים לפרסם כמו החברות הגדולות ולקבל סוף סוף לידים איכותיים? השאירו פרטים כאן: